Accès des membres | Trouver un Groupe | English

Bienvenue à Scouts Canada

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Quoi de neuf?

Nouvelles

It is with joy and excitement that I announce the appointment of Lindsay Lacroix as the Area Youth Commissioner for Northern Lights Area, effective immediately. Lindsay is a Pack Scouter with the 1st Palmerston Group. She is currently in grade 11 and takes part in her school’s Student Council, as well as other volunteer initiatives around her community. Lindsay has been involved in the Scouting Movement for over 10 years now, and enjoys taking her youth out for new adventures. Plus »
It is with joy and excitement that I announce the appointment of Delaney Pomeroy as the Area Youth Commissioner for Simcoe Phoenix Area, effective immediately. Delaney is a Medical Venturer with the 1st Simcoe County MedVents Company. She is currently in grade 11, focusing her studies on business and marketing. Delaney has been involved with the Scouting Movement for over 10 years now, and strives to be a role model for younger youth. She enjoys trying new things that may be out of her comfort zone. Plus »
Today is a great plus one news day for Scouts Canada and Shining Waters Council! Plus »
Scouters, With the completion of the current Council Scoutstracker Administrator's term, we are now in the process of onboarding the incoming Admin.   At this time we ask all Groups to stand by as we refine and improve our processes for renewing licenses.  A further communication will follow once the onboarding is complete and the renewal processes are finalized. Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013